EN

25.01 - 26.01.2020

edukacja

Warsztaty z Justyną Mielnikiewicz


edukacja

Termin: 25-26.01.2020 (sobota, niedziela)

Miejsce: Hotel Puro / Warszawa (ul. Widok 9)

Cena: 800  PLN

Liczba miejsc: 10

Termin nadsyłania zgłoszeń: 12.01.2020 (niedziela)

Termin ogłoszenia wyników: 13.01.2020 (poniedziałek)

Termin płatności: 15.01.2020 (środa)

Zapraszamy do udziału w warsztatach z Justyną Mielnikiewicz, towarzyszących solowej wystawie artystki w IFF, zatytułowanej "W Ukrainie".

OPIS I CEL WARSZTATÓW:

Intensywne warsztaty dla osób, które pracują lub planują pracę nad długofalowym projektem fotograficznym, mającym docelowo przyjąć formę książki lub publikacji w magazynie. 

Formuła weekendowych zajęć uwzględnia jeden dzień pracy grupowej w formie warsztatów i wykładów oraz drugi dzień złożony z konsultacji indywidualnych. Każdy uczestnik otrzyma zatem – pierwszego dnia – szczegółową wiedzę na temat sposobów realizowania długofalowych projektów fotograficznych, drugiego dnia zaś – indywidualną, skrojoną do jego potrzeb ocenę własnego projektu i kluczowe wskazówki do dalszej pracy.

Justyna Mielnikiewicz: Każdemu uczestnikowi pomogę opracować jego indywidualny język, który – wierzę w to – ma każdy z nas. Jeśli uczestnik nie jest tego języka pewny – sprawię, by warsztaty pomogły mu zrozumieć istotę własnej wypowiedzi. Od początku mojej kariery jestem wolnym strzelcem i wszystkie wyróżnienia, które zdobyłam, są efektem własnej pracy: od pomysłu, przez etap teoretycznego formułowania idei, do skończonego projektu. Łącznie z momentami załamania i impasu, które są nieodłączne od procesu twórczego, a docelowo  nas wzmacniają.

AUTORSKI HARMONOGRAM:

DZIEŃ 1 (sobota) | 10:00-18:00 | Zajęcia grupowe

Pierwszego dnia zajęć podzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem na przykładzie własnych projektów i ich opisów, przenosząc je na generalne warunki pracy fotografa – dokumentalisty.

W pierwszej kolejności, omówione zostaną:

– etapy składające się na pracę – od wstępnej koncepcji, przez sformułowanie teoretycznych założeń, refleksję nad formą, do pełnej realizacji;

– sposoby prawidłowego opisywania projektu w zależności od odbiorcy, do którego jest skierowany. 

Następnie wskażę:

– jak dobrze zorganizować research i samą pracę;

– gdzie i jak szukać wsparcia finansowego;

– jak doprowadzić do powstania finalnego produktu, jakim może być wystawa, teaser video, prezentacja w formie pdf lub gotowa książka;

– jak postrzegam rolę sprzętu fotograficznego w pracy dokumentalisty;

– jak przełamać impas twórczy, który może się pojawić podczas realizacji projektów;

– z kim i jak warto współpracować podczas pracy.

DZIEŃ 2 (niedziela) | 10:00-18:00 | Konsultacje indywidualne

Konsultacje odbywają się w ramach trwających około godziny sesji indywidualnych po moim dogłębnym zapoznaniu się z treścią projektów oraz ich przepracowaniu przez uczestników na podstawie wskazówek pozyskanych w pierwszym dniu zajęć.

ORGANIZATOR ZAPEWNIA:

  • optymalną wielkość grupy (liczba miejsc ograniczona do 10),
  • wyżywienie (lunch, kawa, napoje i przekąski dzięki uprzejmości Hotelu Puro)
  • świadectwo ukończenia warsztatów.

PO WARSZTATACH, UCZESTNIK:

  • Jest zmotywowany do rozpoczęcia lub kontynuowania pracy nad własnym projektem fotograficznym;
  • Nie zostaje sam z wiedzą otrzymaną  podczas wykładów i warsztatów w grupie – kontynuuje sesją indywidualną, rozmawiając tylko  o własnym projekcie;
  • Otrzymuje wsparcie w sytuacji pojawienia się – aktualnego lub przewidywanego – impasu twórczego;
  • Potrafi sformułować myśl przewodnią projektu, opowiedzieć o jego istocie z pasja i profesjonalizmem;
  • Potrafi – w zależności od potrzeb – ująć projekt zarówno w krótką serię kilkunastu zdjęć, jak i szerszy materiał książkowy; 
  • Wie, jak napisać wniosek o dofinansowanie projektu i gdzie szukać wsparcia, w zależności od tematu fotografii i zakładanej grupy odbiorców; 
  • Potrafi doprowadzić długofalowy projekt do etapu końcowego, w którym gotowy materiał może zostać przedstawiony szerokiej publiczności. 

OPINIE UCZESTNIKÓW:

It was a pleasure to work with Justyna.... She is always ready to listen and advise you, offering you new and stimulating visions. He was able to give me excellent and practical advice, followed me along my path trying to get the best out of me, encouraging me to develop a more personal vision of things. Surely working with her helped me to increase my passion for this job. A sincere and huge thank you – Carlotta / Italy 

My workshop for Justyna was extraordinary. I did something I never had done before and the output is still touching me deeply– Jörgen / Sweden

Justyna is thoughtful and considered in her approach to helping you edit your work as well as helping you think of new avenues to take your project to.  Her encouragement and thinking towards your project and you as an individual are considered to you, kind and always helpful – Lucille / UK 

Workshop was just what I needed intense time with an insightful, caring instructor.  I was amazed at how Justyna always saw beyond what each participant presented and asked the most perceptive questions.  Every student was met at his/her level and was gently pushed and encouraged to go further, go deeper, and find the story.  In spite of balancing many participants Justyna’s concentration and attention was always 100% when working with each person – Linda / UK

REKRUTACJA:

Osoby zainteresowane uczestnictwem w warsztatach prosimy o wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego.

Wybranych kandydatów poinformujemy w wiadomości e-mail, zawierającej szczegóły dotyczące płatności za zajęcia.

O PROWADZĄCEJ:

Justyna Mielnikiewicz – karierę fotografki zaczęła w 1999 roku jako reporterka w krakowskiej „Gazecie Wyborczej”. Od 2001 roku mieszka w Gruzji, pracuje jako wolny strzelec. Członkini i współzałożycielka międzynarodowej Agencji fotograficznej MAPS. Wcześniej – jedna z założycielek kolektywu Sputnik Photos. 

Publikowała swoje prace w "The New York Times", "Newsweek Polska", "Paris Match", "Monocle", "Stern" i "Le Monde". W 2009 roku otrzymała drugą nagrodę w konkursie World Press Photo za zdjęcia dokumentujące wojnę w Osetii Południowej, wykonane na zlecenie "The New York Times". W tym samym roku została laureatką nagrody Canon Female Photojournalist Prize za projekt o Kaukazie. 

W 2014 roku wydała swoja pierwsza książkę: "Woman With a Monkey – Caucasus in Short Stories and Photographs", będącą efektem prawie dekady pracy nad dokumentacją regionu. Książka znalazła się w przedstawiającej 100 książek wydanych przez kobiety fotografki publikacji "How We See: Photobooks by Women", wydanej przez 10×10 Photobooks.

Od 2014 roku pracowała nad projektem poświęconym Ukrainie, "Ukraine Runs Through It", który w 2019 roku został wydany w formie książkowej przez Pix.house i Instytut Polski w Tbilisi. Książka znalazła się w gronie 20 najlepszych książek roku 2019, wytypowanych do nagrody Aperture Foundation i Paris Photo. 

 

Najważniejsze  nagrody:

2016 | Stypendium W. Eugene Smith Fund

2015 | Aftermath project – War is only half of the story

2015 | Book of the Year / Self-published Book of the Year / Fotofestiwal Łódź

2015 | Leica Oskar Barnack Award Shortlist

2014 | Picture of the Year / Publication of the Year

2011 | Caucasus Young Photographer Award / Magnum Foundation

2009 | Production Grant / Open Society Documentary Photography Project

2009 | Canon Female Photojournalist Prize

2008 | World Press Photo / People in the News.

DODATKOWE INFORMACJE

Warsztaty odbywają się w Hotelu Puro w Warszawie, który jest partnerem wystawy Justyny Mielnikiewicz w Instytucie Fotografii Fort: 

W razie dodatkowych pytań, prosimy o kontakt pod adresem: biuro@instytutfotografiifort.org.pl.

Chcesz otrzymywać Newsletter od Instytutu Fotografii Fort?

Chcesz otrzymywać Newsletter od Instytutu Fotografii Fort?

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.